6b8a-naar-italie.reismee.nl

Ons bezoek aan Remida

Het hoeft niet allemaal perfect te zijn om vele mogelijkheden te hebben! Spullen die niet perfect zijn kunnen wel gebruikt worden om iets nieuws mee te maken... kinderen die niet perfect zijn kunnen vele mogelijkheden hebben!

We hebben een bezoek gebracht aan een groot recycle center met de naam Remida. Zij krijgen van bedrijven en particulieren uit de regio: Reggio Emila spullen die niet meer gebruikt worden en dit wordt gebruikt om nieuwe dingen mee te maken. Pedagogisch medewerksters en scholen kunnen voor 40 € per jaar alle materialen mee nemen die zij nodig hebben voor een project of activiteit.

Er is van alles te vinden, plastic en kartonnen bekertjes, prijskaartjes van kleding, deksels, verschillende soorten papier, wol, textiel, knopen.. eigenlijk alles wat je kunt bedenken wat je normaal weg zou gooien.

Toen we hier binnen liepen begon het bij ons allemaal meteen te kriebelen, ideeën kwamen als vanzelf in ons op en we raakten erg geïnspireerd. Het was ook erg mooi om te zien dat er veel vrijwilligers werken, zij komen in hun vrije tijd naar Remida toe om te ondersteunen bij projecten of het sorteren van de binnen gekomen producten.

Er worden ook workshops gegeven en één van de nieuwe projecten is gebaseerd op de verhuizing van Remida. De mensen die er komen geven met verschillende materialen inspiratie hoe zij wilen dat Remida er na de verhuizing uit komt te zien.

We zullen enkele foto's plaatsen onder het kopje foto's om jullie een idee te geven hoe Remida eruit ziet.

Groetjes, ons

Judith Kramer

Prachtig dat jullie Remida zo inspirerend hebben gevonden. Op naar nog veel meer inspiratie in Reggio.
Vergeet niet te documenteren:)